Londonresan

Vi åkte till London måndagen den 11 oktober. Vi åkte först till Falkenberg för att äta lunch på laxbutiken. Sen åkte vi till Landvetter, vi kom fram sent för flyget var försenat. Lotta hämtade oss på Heathrow. Det var första gången vi såg Lottas nya hus. Det var så fint, jag sov där uppe i gästrummet i en stor dubbelsäng. Jag hade eget stort badrum, jag trivdes jättebra. På tisdagen slappade vi och utforskade det nya huset.

På onsdagen åkte jag och min syster iväg till Harry Potter studion vi hade så kul tillsammans vi såg filmen om Harry Potter bakom kulisserna hur den gjordes. Vi har ätit där på restaurang och jag drack en butterbeer. Det var något som Harry Potter tyckte om. Det smakade inte öl utan som chokladkola ganska sött.

Vi drack afternoon tea, det betyder att man dricker te och äter små goda

mackor och goda kakor. Det var en mysig dag.

Varje dag gick vi ut med hundarna i skogen, jag tycker det är skönt att vara ute i vädret har varit soligt och ganska varmt.

Jag har tränat på gymmet nästan varje dag. På gymmet finns många grejer som jag kan träna med.

Vi skulle varit och tittat på Leos rugby-match på fredagen, men tyvärr blev den inställd. Leo är duktig på många sporter. På hans skola har de mycket sport.

Den 16 e oktober fyllde pappa år.

Vi firade pappa hela dagen. Charlotta hade förberett frukost med pannkakor,sylt färsk frukt och grädde. Jag tycker det är en riktigt god frukost.

På eftermiddagen klädde vi oss lite fina för att åka in till Guildford för att först gå till en pub som pappa gillar och sen till en restaurang där vi skulle äta middag. Det var ett jättefint ställe med mycket folk. Jag åt en god hamburgare och drack öl till.

På kvällen när vi kom hem fikade vi med kaffe och tårta.

Jag tror att pappa är alldeles för nöjd med sin födelsedag.

En dag gick jag upp tidigt för vi skulle åka och titta på när Leo och Henry spelade fotbollsmatch. Vi fick dela på oss för de spelade på olika platser men på samma tid. Tyvärr förlorade båda sina matcher men de spelade bra ändå. Sedan träffades vi alla hemma för att äta lunch.

Efter det badade Henry och Leo i deras pool. Det var 25 grader i vattnet men jag kände inte för att bada utan kollade på dem när de simmade och busade runt.

Vi var ute en långrunda i skogen med hundarna. Det var vackert väder och riktigt skönt. Det är bra motion att gå med hundarna.

Mamma har försökt att få mig att träna lite på gymmet och jobba på min dator, men jag har inte alltid lyssnat utan ibland kollat på tv hela dagen. Men ibland så lyssnade jag och gjorde det, så mamma blev lite nöjd.

Ett tips på en pub är, The Anchor, den ligger utmed Thamsen. Dit går vi ofta när vi är hos Lotta för den är så mysig. Där kör typiska engelska kanalbåtar förbi.

Det var en fantastisk resa och jag längtar tills jag får åka tillbaka dit igen.