2020 – En tillbakablick

2020 – En tillbakablick av Rasmus Högstedt.

Jag tror att  många håller med om att 2020 i sin helhet, inte varit något mer än en kännslofylld och kaotisk  berg-och dalbana. Ca 1,5 miljoner har hittills mist livet världen över, varav strax över 7000 i Sverige. Många av er är säkert lika trötta på allt snack och tjat om Covid19 precis som jag är. Trots allt elände som uppstått under året har jag ändå haft chansen att uppleva många fantastiska äventyr och upplevelser. Den 25/5/2020 till reste min fästmö och jag i sällskap med hennes familj till Smögen och Kungshamn i  Sotenäs – Västra Götaland.

Smögen en Resedagbok

Dag 1

Måndag morgon började äventyret. Vi reste med bil i ca 3 & 1 halv timme (med ett raststopp emellan) Ulvesund. Innan vi fortsatte raka vägen till Kungshamn och Smögen.

Dag 2

Vi gick upp tidigt på Tisdagsmorgonen för att tillsamans ge oss av på en rundvarndring runtom i området vi bodde på, genom vackra bostadsområden, och ner mot båthamnen där vi ägnade oss åt lite krabbfiske och frisk luft. Resten av dagen var i stort sett lugn och avslappnad.

Dag 3

Uppe med tuppen På Onsdagsmorgonen för att ge sig iväg på ännu ett äventyr. Denna gången bar det av med en båtresa från Kungshamn till Hållö. Väl där hoppade och klev vi vår väg runt den klippiga ön där vi besökte  Hållösfyren, Hållö kapellet och Marmorpolen. Med långa hopp & stora kliv tog vi oss slutligen helskinnade tillbaka hem.

Dag 4

Idag har vi ägnat oss åt något av det bästa, mest otroliga, mest underbara som finns… Slappa… Alla har sysslat med lite allt möjligt under dagen, promenader, sociala medier etc. Själv passade jag på att sola på terassen. Senare på efter middagen beslöt vissa av oss för att ta ett dopp, och senare på kvällen begav sig vissa av oss upp till Kungsholmens utkiksplatts.

Dag 5

Varför ligga under täcket och dra sig när man istället kan ge sig iväg på äventyr & upplevelse!? Efter en hurtig frukost gav vi oss av till Nordens ark, en djur & par vackra djur. Så fin och vacker att vi stannade hela dagen fram till stängning (dvs tills vi blev ombedda av parkpersonal att bege oss till utgången) En riktigt vild & rolig dag helt enkelt.

Dag 6

VARMT! Så välldigt, välldigt varmt… Så vissa av oss begav sig iväg på en liten biltur till Hunnebostrand & Bovallstrand. Vi strosade runt bland bryggor och bostadsområden och utforskade kajskulsbutiker och tittade på båtar.

Dag 7

I Måndags såg jag fram emot en lång vecka fylld av upplevelser.. Och nu…är det Söndag och jag är hemma igen…Wow! Tja, allt skoj tar slut förr eller senare…Men det betyder inte att vi inte hade kul på vägen! Precis som vanligt gick vi upp tidigt, åt frukost och försökte behålla lugnet under allt packande.  Så tillsist, tog vi ett sista farväl och gav oss av på en sista resa, hem. Vi ville göra något annorlunda, så vi beslöt oss för att ta en annan rutt hem. Vi åkte färja genom öarna och beundrade det vackra landskapen & naturen runtomkring oss, mysikt och väl värt det. Från Kungshamn, till Flatö till Malö till Ängö och så vidare mot fastlandet & Göteborg och sedan vidare hem. Jag har njutit av varje dag av den här resan och är glad att jag fått chansen att uppleve den. Hoppas på att få chansen att göra om det igen en dag.

27/6/20

Min fästmö och jag i sällskap med hennes syster och hennes man reste iväg till Venusgården, ett kärlekshotell och kärleksparadis i Skåne. Inte mycket att sägs förutom. Skönt, mysigt och värt att besöka med eller utan partner eller älskare.

Jag har även hunnit med att flytta in i min lägenhet, läs mer om det här: https://variabeln.se/besok-hos-rasmus-hogstedt/

Även om det varit ett spännande år hoppas jag att 2021 blir ett bättre och ljusare år än det vi snart lägger bakom oss… God jul och Gott nytt år på er. Ta hand om varandra.