Finlandskryssning

Jag gick upp kl 04.30 på morgonen för att packa resten till resan. Sedan åt jag frukost och packade matsäck. Jag åkte taxi till Halmstads teater, Sennans buss full med mina vänner och fritidsledare Göte, Maria, Irene och Maggan. Vi stannar vid ett rastställe, fikar och dricker kaffe. Jag vilade, tog det lugnt, njuter av resan. Vi åt lunch i Stavsjö och sen åkte vi till hamnen där färjan står.

Jag blev glad när vi kom ombord, de fotograferade oss, men bilderna var för dyra. Sedan fick vi T-shirt och tygväska ombord på färjan. Maria och jag delar hytt, 2-bäddsrum. Vi duschar och fräschar upp oss, sen börjar kvällen skymma. Vi åt god mat, buffé. Det är ett långbord utav läckerheter, god mat, varmrätter och dessert. Vi såg på uppträdanden av Nanne Grönvall, Jan Höiland och Thorleifs. Det var fullsatt med folk. Jag satt på övervåningen med mina vänner och kunde bara se huvuden på de som dansade. Jag var lite besviken för jag såg inte Nanne, hon var för långt bort. Nanne Grönvall är en tuff tjej.

Irene tog mig till baren och jag tog mig en drink som piggade upp. Jag satt uppe till kl 02.00 på natten och drack cola. Vilken dag! Det är så härligt att vara med mina vänner på färjan.

Andra dagen börjar med frukost på morgonen. Jag älskar ägg, lax, senapssill och varmrätter. Snygga karlar välkomnar oss, de har så fina kostymer, det gillar jag. Jag njuter av god mat och dryck. Härlig varm kopp kaffe och te, piggar upp mig. Jag satt på fönsterplats, tittade ut, härligt landskap. Sen efteråt gick vi till baren och beställde goda drinkar och lyssnade på god härlig musik som gör mig på gott humör. En kompis tog en bild på mig och min drink. Göte passar platsen till mig, bästa platsen, parkett framför scenen. Vilken underbar dansuppvisning med fina kläder och artister som uppträder. Jag satt längst fram vid scenen och jag får en kram av en snygg karl, en av killarna som dansade och en “give me five” med en av tjejerna som dansade. Jag var på så gott humör. Thorleifs var väldigt bra och dom uppträdde med gästartister, orkester, dans och underhållning. Jan Höiland är glad i mig, han pussade min hand och jag fick en kram. Jag saknar honom. Det var en underbar kväll!

Härligt att vara i hytten, det finns TV, hårtork, både toa och dusch. Det var fina rum med goda härliga sängar. Jag vilar och sträckte benen. Det är så skönt att komma hemifrån lite. Jag slappnar av och njuter. Jag ser havet, det lugnar mig mycket. Det är underbart att se mot havet som brusar. Härlig frisk luft. Jag njuter av färden med färjan. Jag somnar gott på natten när havet brusar stillsamt. I drömmen dansar jag var dag på ängen och på stranden. Jag saknar min underbara pappa, han ligger i havet och tänker på sin dotter. Jag var nöjd med resan och all mat och dryck.